Wednesday, September 26, 2018

BBM3410/18: Tentang Diri saya

Salam sejahtera dan salam perpaduan. Nama saya ialah Anantha Rao A/L Ramarao. Saya berasal dari Sungai Siput, Perak dan dilahirkan pada 15 September 1995. Kini, saya sedang menuntut di Universiti Putra Malaysia (UPM) dalam program Bacelor Sastera (Bahasa dan Linguistik Melayu).

"Pewaris Bahasa" merupakan cogan kata yang saya gunakan untuk meluahkan perasaan cinta saya terhadap bahasa Melayu. Walaupun berbangsa Melayu, minat yang mendalam terhadap bahasa Melayu tetap ada.

Di peringkat STPM, saya mendapat banyak pendedahan tentang pembelajaran bahasa Melayu dan perkara tersebut telah mendorong saya untuk melanjutkan pelajaran dalam program berkenaan bahasa Melayu di peringkat universiti.



No comments:

Post a Comment

BBM3410/18: Facebook

Ini mungkin post yang terakhir yang berkenaan kuliah BBM3410 Multimedia dalam Bahasa. Terima kasih Prof. Dr. Normaliza atas segala nasihat d...