Wednesday, October 3, 2018

BBM3410/18: Sesi Fotografi Yang Menyenorokkan

Setiap individu dalam dunia berhasrat untuk melakukan perkara yang disukai atau diminati. Begitulah dengan saya. Dan minat itu lebih mendalam apabila mendapat tugasan daripada Profesor Dr. Normaliza. Dalam kelas, beliau telah mengajar beberapa jenis gambar seperti mug shot, long shot, medium shot, birds eye view, over the shoulder dan potrait.

Pengalaman sepanjang melakukan tugasan fotografi ini cukup mencabar tetapi ia juga menyenorokkan. Walaupun tidak memiliki kamera yang canggih seperti Nikon dan Canon, namun saya bersungguh-sungguh untuk menghasilkan gambar-gambar yang berkualiti. Perkara ini mendekatkan diri saya dengan fotografi yang juga merupakan minat saya.

Selain itu, saya juga sempat melihat rakan-rakan saya sendiri yang mempunyai kemahiran tinggi dalam bidang fotografi. Perasaan gembira dan berpuas hati selepas melihat hasilnya itu tidak ternilai. Saya mengucapkan ribuan terima kasih kepada Profesor Dr. Normaliza yang memberi peluang kepada saya untuk meneroka bidang fotografi ini dengan lebih luas.




No comments:

Post a Comment

BBM3410/18: Facebook

Ini mungkin post yang terakhir yang berkenaan kuliah BBM3410 Multimedia dalam Bahasa. Terima kasih Prof. Dr. Normaliza atas segala nasihat d...