Sunday, October 21, 2018

BBM3410/18: Pengalaman Paling Menakutkan

Pada 2 Februari 2018, saya bersama 4 orang kawan lelaki saya telah terlibat dalam kemalangan kereta. Boleh dikatakan kemalangan yang sangat ngeri. Kami semua rakan-rakan dari peringkat sekolah lagi. Pada hari Thaipusam, kami semua berjumpa dan membuat perancangan untuk makan malam pada hari seterusnya di restoran yang kami suka. Segala perancangan berlaku secara lancar.

Keesokan hari, kami pun bergerak ke restoran tersebut. Secara jujurnya, kami sangat gembira setelah tidak lama berjumpa malah ada yang ketawa dan bergurau senda sehingga mulut sakit.

Dalam perjalanan balik ke rumah masing-masing, jalan tersebut gelap dan juga tidak rata. Kelihatan sebuah kereta Waja di laluan kiri. Jadi, kawan saya yang memandu pun hendak memotong kenderaan tersebut. Semasa memotong, secara tiba-tiba kereta Waja tersebut menukar laluan ke sebelah kanan tanpa sebarang tanda isyarat. Kami sempat mengelak kereta di hadapan tetapi kereta kami hilang kawalan dan melanggar ruang lampu di sebelah jalan dan berpusing tiga kali sebelum terbabas ke dalam longkang.

Semua berlaku dalam sekelip mata. Kami bersyukur kepada Tuhan sebab tiada kecederaan yang serius. Doa ibu bapa kami juga telah menyelamatkan kami pada hari itu.



No comments:

Post a Comment

BBM3410/18: Facebook

Ini mungkin post yang terakhir yang berkenaan kuliah BBM3410 Multimedia dalam Bahasa. Terima kasih Prof. Dr. Normaliza atas segala nasihat d...