Sunday, October 21, 2018

BBM3410/10: Menggunakan Adobe Photoshop Buat Kali Pertama

Ia merupakan satu pengalaman yang sangat menarik. Kursus BBM3410 Multimedia dalam Bahasa ini sememangnya membantu kami semua meningkatkan kemahiran dan menambah ilmu pengetahuan kami dalam bidang teknologi. Salah satunya adalah penghasilan kalender menggunakan Adobe Photoshop.

Sebelum ini, saya lebih gemar menggunakan aplikasi Filmora, Moviemaker dan VivaVideo untuk mengedit sesuatu video. Tetapi, Adobe Photoshop ini boleh berfungsi untuk mengedit video, poster, gambar dan sebagainya. Walaupun rumit, hasilnya sangat memuaskan dan ia menjadi pilihan orang ramai.

Saya sedar akan kepentingan kami sebagai para mahasiswa untuk meningkatkan kemahiran individu atau soft skills yang menjadikan kami sebagai graduan yang efisien. Pengetahuan tentang Adobe Photoshop juga boleh membantu seseorang untuk mendapatkan kerja kerana ia bukan mudah dan memerlukan daya kreativiti yang tinggi.

Saya sangat berterima kasih kepada Profesor Dr Normaliza kerana memberi peluang ini kepada kami untuk mempelajari sesuatu yang baru D an mengaplikasikannya dalam kehidupan seharian.






No comments:

Post a Comment

BBM3410/18: Facebook

Ini mungkin post yang terakhir yang berkenaan kuliah BBM3410 Multimedia dalam Bahasa. Terima kasih Prof. Dr. Normaliza atas segala nasihat d...