Wednesday, October 3, 2018

BBM3410/18: Pengajaran Berguna

Pada minggu ke-4, tiada kuliah bagi kursus BBM3410 Multimedia dalam Bahasa. Profesor Dr. Normaliza mempunyai persidangan untuk dihadiri di negara jiran, Singapura. Walaupun tiada kuliah, beliau telah memberikan tugasan untuk disiapkan melalui portal Putrablast.

Buku BOOM with Social Media dijadikan panduan untuk menjawab 2 soalan yang berkaitan dengan sosial media. Kami diminta memberi pendapat mengenai persepsi terhadap jenis sosial media dan penggunaan sosial media sebagai medium pembelajaran di universiti. Soalan tersebut tampak lebih senang untuk dijawab tetapi kami tidak menjangka insiden yang berlaku selepas itu.

Tugasan yang saya hantar melalui emel tidak diterima oleh Prof. Bukan sahaja saya, malah sebilangan besar daripada mereka. Perasaan dilema dan kecewa memang ada tetapi saya mengambil perkara ini sebagai satu pengajaran kepada diri sendiri. Saya bertekad untuk melaksanakan semua tugasan dengan berhemah dan bersungguh-sungguh.






No comments:

Post a Comment

BBM3410/18: Facebook

Ini mungkin post yang terakhir yang berkenaan kuliah BBM3410 Multimedia dalam Bahasa. Terima kasih Prof. Dr. Normaliza atas segala nasihat d...