Sunday, November 18, 2018

BBM3410/18: Joget Lambak

Selepas berpuas hati dengan video pertama yang kami hasilkan, tiba pula masa untuk video yang seterusnya iaitu, Video One Shot Two Layer. Perbincangan telah diadakan dengan ahli kumpulan untuk menentukan lagu dan cara kami nak menghasilkan video itu.

Sebenarnya, saya pun tiada idea dan kurang faham dengan maksud two layer. Rakan-rakan lain telah membantu memberikan penjelasan. Kami juga sukar mengadakan perjumpaan sebab masing-masing sangat sibuk dengan PITA. Banyak lagu dicadang tetapi pada akhirnya kami memilih lagu yang rancak sikit iaitu Joget Lambak oleh Adam.

Disebabkan ada ahli kumpulan yang pulang ke kampung pada hari minggu, kami terpaksa mengadakan latihan pada sebelah petang dan merakam video pada waktu malam. Lokasi yang kami pilih ialah Sanggar Bahasa, FBMK. Saya sangat bangga kerana saya bukannya seorang penari tetapi ini kali pertama saya membuat koreografi untuk sebuah lagu Melayu.

Nantikan video kami pada hari Isnin ini. Hehehe. Jumpa lagi.


Selepas rakaman video. 


Sesi latihan di Kolej Serumpun. 

Syed jadi 'make up artist'. (MUA) 





No comments:

Post a Comment

BBM3410/18: Facebook

Ini mungkin post yang terakhir yang berkenaan kuliah BBM3410 Multimedia dalam Bahasa. Terima kasih Prof. Dr. Normaliza atas segala nasihat d...