Thursday, November 15, 2018

BBM3410/18: Sehari Sebelum Deepavali

Suasana di rumah memang dah hangat. Saya memang suka buka lagu Tamil kuat-kuat masa ini sebab baru ada motivasi nak buat kerja untuk sebelum Deepavali. Tambah pula, abang dan kakak yang pulang ke rumah sempena Deepavali. Mereka pun turut sekali mengemas rumah, Di samping itu, kami sekeluarga dapatlah berborak sesama kami setelah lama tak jumpa.

Selepas kebanyakan kerja dah siap, saya dan rakan-rakan saya keluar pula ke kedai kopi. Kalau awak semua pergi ke Instagram saya, saya ada muat naik satu gambar menyatakan teh tarik paling sedap di Sungai Siput boleh dapat di situ. Bukan sahaja itu, pelayan di kedai kopi itu sangat rapat dengan kami sebab kami pelanggan setia. Walaupun berlainan bangsa, semangat kekitaan tetap ada sesama kami.

Selepas minum teh tarik di situ, kami pulang ke rumah masing-masing untuk sambung kerja. Ayah, emak, abang, kakak ipar dan kakak telah keluar ke Ipoh. Jadi, saya seorang terpaksa gantung dan lekat semua hiasan-hiasan berkaitan Deepavali di hadapan rumah. Lampu kelip-kelip itu memang wajib kena ada.

Sebelum tidur, saya membantu kakak saya untuk membuat 'kolam' di depan rumah. Setiap tahun, kakak saya akan menyediakan corak yang baharu dan memang tetamu yang datang ke rumah akan memuji hasil seni kakak saya itu. Saya tumpang ambil gambar sahaja. Hahahaha.


Ini 'kolam' yang dihasilkan oleh kakak saya sempena perayaan Deepavali


Murukku, achi murukku, biskut dan beberapa jenis manisan. 


No comments:

Post a Comment

BBM3410/18: Facebook

Ini mungkin post yang terakhir yang berkenaan kuliah BBM3410 Multimedia dalam Bahasa. Terima kasih Prof. Dr. Normaliza atas segala nasihat d...