Thursday, November 15, 2018

BBM3410/18: Misi Mencari Baju Deepavali

Ahhhhh.. Tinggal beberapa hari lagi sebelum Deepavali tetapi saya belum beli baju untuk Deepavali. Dahlah sibuk menolong emak buat murukku, selepas ini kena kemas rumah pula. Memang tak suka mengemas tapi emak kata setahun sekali sahaja. Adalah kerja untuk penyapu dan kain buruk. Buat murukku juga bukan kerja yang senang. Stamina kena kuat. Hahahaha.

Di samping itu, saya dan rakan saya bernama Vijay telah mengambil keputusan untuk membeli-belah di AEON Kinta City, Ipoh. Bajet kami adalah RM200. Masa nak pergi itu, kami rasakan mesti pakaian di situ mahal. Tapi manalah tahu kan hahaha masa itu Padini buat jualan hangat.

Serius murah sangat baju kat Padini. Jualan itu untuk 5 hari sahaja. Dan kebetulan kami pergi pada hari pertama jualan itu bermula. Bahagianya sebab ada banyak lagi stok. Suasana dalam kedai pakaian itu memang macam pasar malam. Pasar malam pun boleh kalah kot. Selepas itu, kami ke AEON Mall Klebang, Ipoh pula untuk beli kasut.

Bukan sahaja itu, kami meneruskan misi kami untuk mencari daging ayam belanja untuk dimasak pada hari Deepavali. Tahun ini kira sangat istimewalah sebab abang kedua baru kahwin. Oleh itu, emak suruh saya carikan daging ayam belanda.


Padini @ pasar malam


Rakan saya Vijay, bersama baju Deepavali kami. Hehehe. 


Ayam belanda oh ayam belanda.. 






No comments:

Post a Comment

BBM3410/18: Facebook

Ini mungkin post yang terakhir yang berkenaan kuliah BBM3410 Multimedia dalam Bahasa. Terima kasih Prof. Dr. Normaliza atas segala nasihat d...