Thursday, November 15, 2018

BBM3410/18: Twitter

Ahhhhh.. Saya rasa semua tahu dah saya nak bicara tentang apa hari ini. Tajuk pun dah sangat jelas dah. Twitter merupakan antara media sosial yang harus kami semua gunakan untuk berkomunikasi dengan semua rakan-rakan sekelas dan juga menjadi tempat semua meluahkan perasaan masing-masing.

Secara jujurnya saya bukannya peminat tegar Twitter tetapi saya berpendapat Twitter ini sebenarnya mempunyai peranan yang sangat penting dalam menyampaikan sesuatu maklumat kepada kita semua. Selain itu, saya rasa berita-berita rasmi oleh pihak kerajaan sememangnya sangat cepat dikemaskini dalam Twitter.

Di samping itu, dapatlah saya membaca luahan hati rakan-rakan dan yang paling saya suka adalah kata-kata hikmat yang dikongsikan oleh mereka. Saya telah 'retweet' beberapa perkongsian mereka dan juga 'tweet' beberapa perkara dan isu dalam Twitter. Saya sertakan semua gambar tweet dan retweet saya di bawah ini.










No comments:

Post a Comment

BBM3410/18: Facebook

Ini mungkin post yang terakhir yang berkenaan kuliah BBM3410 Multimedia dalam Bahasa. Terima kasih Prof. Dr. Normaliza atas segala nasihat d...