Thursday, November 15, 2018

BBM3410/18: Persembahan Video One Shot

Prof Dr. Normaliza menyuruh kami membuka video kumpulan masing-masing sebelum beliau masuk ke dalam kuliah. Semua sudah siap sedia untuk menonton hasil video one shot daripada semua kumpulan. Kumpulan kami adalah Panglima Awang dan kami risau sikit sebab lagu yang kami pilih tak rancak seperti kumpulan itu.

Dalam kerisauan itu, saya terhibur menonton semua video one shot kumpulan lain. Hahahaha, memang seronok sangat sebab dapat menyaksikan gelagat kawan-kawan yang selama ini pendiam, tetapi terbongkar perangai dan kemahiran sebenar mereka dalam video. Tiba pula giliran kami untuk mempersembah video kami. Tajuk lagu adalah Hajat oleh Hael Husaini.

Prof memberi komen bahawa video kami sangat gelap. Memang lokasi kami yang pilih (black box) gelap, tetapi semasa merakam video sangat jelas. Mungkin masalah teknikal menyebabkan video kami itu kelihatan gelap dan semasa proses 'editing' video itu mengurangkan resolusi video kami. Walau bagaimanapun, Prof memuji kumpulan kami sebab idea yang menarik dan kreatif.

Selepas itu, Prof memberi penjelasan mengenai tugasan video seterusnya iaitu Video One Shot Two Layer. Pada akhir kuliah, beliau memberikan tugasan berkumpulan dalam buku BOOM with Social Media.


No comments:

Post a Comment

BBM3410/18: Facebook

Ini mungkin post yang terakhir yang berkenaan kuliah BBM3410 Multimedia dalam Bahasa. Terima kasih Prof. Dr. Normaliza atas segala nasihat d...