Thursday, November 15, 2018

BBM3410/18: Tutorial Menggunakan Adobe Photoshop



Jom tengok video mengenai Adobe Photoshop yang tak seberapa ini. Hari ini kelas tutorial telah dibatalkan. Jadi, Prof telah berikan tugasan secara online. Mengikut ketua kelas, kuliah secara online ini akan bermula pukul 12 tengah hari. Kami tabah menunggu tetapi tiada arahan di Putrablast. Selepas itu, ketua kelas sampaikan pesanan mesra yang berunsurkan tugasan kepada kami.

Setiap orang harus menyediakan video yang melibatkan proses penggunaan Adobe Photoshop selama 3 minit dan masukkan dalam blog masing-masing. Saya pun telah minta bantuan sahabat baik saya, Goh untuk merakam video saya ini yang menunjukkan cara kita memadam 'background' sesuatu gambar.

Pada mulanya, saya nak membuat video tentang cara membuat kalender tetapi masa yang diperuntukkan itu memang tak cukup. Oleh itu, saya telah membuat video ala tutorial supaya semua faham cara nak padamkan 'background' sesuatu gambar.

No comments:

Post a Comment

BBM3410/18: Facebook

Ini mungkin post yang terakhir yang berkenaan kuliah BBM3410 Multimedia dalam Bahasa. Terima kasih Prof. Dr. Normaliza atas segala nasihat d...